Koninginnedag 30 april - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van GerdtTherese - WaarBenJij.nu Koninginnedag 30 april - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van GerdtTherese - WaarBenJij.nu

Koninginnedag 30 april

Blijf op de hoogte en volg

30 April 2013 | Roemenië, Boekarest

De dag begon hectisch. Ik zet eigenlijk nooit een wekker en werd om 8 uur wakker. Kalmpjes opstaan tot ik me bedacht dat er een uur verschil is en dat ik binnen 20 minuten bij de garage moest zijn.
Gelukt !!! Pfffff
Daar aangekomen werd ik aangehouden door een bewaker die geen Engels begreep en dus maar het kenteken noteerde en de kilometerstand. Ik kreeg dat op een kaart met een stempel die geplaatst moest worden achter het dashbord. 3 meter verderop mocht ik parkeren.
Binnen bij de receptie me gemeld. Zij sprak goed Engels en vertelde me dat ze me had aangemeld voor een intake. Oh.
Ik moest naast een meneer gaan zitten die driftig sprak met iemand van de garage en schoof maar beleefd wat achteruit. Toen de man klaar was, was ik aan de beurt en vroeg men mij de kilometerstand.
Uiteindelijk maar naar de auto gelopen met de beste man die allerlei aantekeningen maakte. Elk krasje werd gemeld en opgeschreven en of ik wou tekenen dat de auto er inderdaad zo uitzag.
Terug naar binnen en de persoonsgegevens invoeren. Hij had mijn id-kaart niet nodig maar kwam er niet uit dus uiteindelijk kaartje van UMCG gegeven want daar stonden mijn gegevens het meest duidelijk op.
Ik heb mijn patientnummer maar opgegeven maar opgegeven als persoonsnummer. Voelde me inmiddels toch al patient.
Toen was de auto aan de beurt. Autopapieren werden overgenomen en toen stelde hij de goede vraag of wij een Zafira hadden. Ik dacht dat het een grapje was want we hadden de hele auto bekeken maar ik moest serieus antwoorden anders kon het niet.
Na 30 minuten vroeg hij wat het probleem eigenlijk was en kon ik eindelijk vertellen dat de airco het niet deed.
Weer een stempel en handtekening en we waren klaar. Ik vroeg of ik er op kon wachten en dat kon. Mooi.
10 minuten later kwam hij vertellen dat ik wel kon wachten maar dat het circa 4 uur zou duren, dat was die vergeten te zeggen had hij bedacht.
Evdin gebeld die mij heeft opgehaald en eindelijk aan het werk.
Vandaag individuele gesprekken gehad met iedereen en veel geleerd over hoe je hier een lening voor een huis kan krijgen. Het blijkt het ieder geval dat ze met onze contracten geen geld krijgen voor een huis dus dat moeten we zsm aanpassen.
Om 4 uur afscheid genomen want we moeten naar de garage anders kan ik niet betalen oid. Het ophalen ging teleurstellend snel.
Ted had de hele dag tv gekeken op de laptop en het balkon was oranje versierd. Zodra ik binnen kwam viel het signaal weg :)
We zijn naar de Paasmarkt gegaan in het park. Mooie dingen en goed gesprek gehad met een oude man die mij een heel verhaal vertelde. Helaas heb ik geen idee waar het over ging maar hoop juist geknikt te hebben.
Heerlijk gegeten aan het water in het park om daarna thuis de koning te zien die Armin van Buren bedankte.
Krijg bijna het oranje-gevoel. De nos kunnen we niet meer bereiken en we kijken nu ATV5.
Morgen eindelijk vrij, perfect want 3 dagen reizen en 2 dagen intensief werken hakken er flink in.
Oh ja, vandaag strak blauw en 32 graden. Best warm.
Morgen naar de oude stad en kijken waar we de komende dagen heen gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Werkreis naar kantoren in Iasi en Boekarest, Roemenië

Actief sinds 17 April 2012
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 44978

Voorgaande reizen:

25 April 2014 - 11 Mei 2014

Roemenië 2014

26 April 2013 - 12 Mei 2013

Roemenië 2013

13 April 2012 - 29 April 2012

Roemenië 2012

Landen bezocht: