Maandag 29 april : 3x is scheepsrecht - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van GerdtTherese - WaarBenJij.nu Maandag 29 april : 3x is scheepsrecht - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van GerdtTherese - WaarBenJij.nu

Maandag 29 april : 3x is scheepsrecht

Blijf op de hoogte en volg

29 April 2013 | Roemenië, Boekarest

Vanmorgen vroeg op.
Niet bewust maar was nu eenmaal zo. Lekker genoten van de ochtendzon en het groene uitzicht op en over het park.
Na een paar bakjes koffie toch nog even informeren op welke verdieping het kantoor is want dat was ik vergeten.
Ted was ook wakker en zwaaide vanaf het hoge balkon als prins Maxima mij naar het werk. Wat zal dat morgen anders zijn.
Eerst de navigatie verkeerd want er zijn natuurlijk 2 straten met die naam en je gokt altijd de verkeerde.
In de ochtendspits mijn weg gebaand wat overigens hier netter gaat dan buiten de stad. Ik mis wel eens een stoplicht want die hangen op zulke rare plekken maar als er flink getoeterd wordt heb ik wel een vermoeden.
Ik herken het laatste stuk en wil de parkeerplaats opzwaaien waar ik bruut word gestopt door een Roemeense bewaker. Het vrouwtje van de parking geeft echter meteen aan dat ik Hollander ben en welkom. Evdin had mij aangemeld als een auto met een oranje kroon aan de antenne.
Er is nog ruimte genoeg, het is immers pas kwart voor 9 en dat is voor Roemenen erg vroeg.
Eerst buitenom naar een kiosk voor het ontbijt a € 0,45
Gelukkig is niet alles duurder geworden.
In het enorme kantorencomplex herken ik weer de lange lange gangen met marmeren tegels, witte muren en bruine deuren. Een heus doolhof en dat elke verdieping weer. Ik weet het ezelsbruggetje van vorig jaar nog en kom gelukkig in het juiste kantoor.
Leuk om iedereen weer te zien en ik krijg een mooi bureau. Dan gaat men direct aan het werk (en terecht).
Werkdetails zal ik jullie besparen maar Catalin wist wel dat we een Prins Pils hadden die morgen Koning Bier wordt. Tussen de middag warm eten in een restaurant en na de lunch de ramen dicht voor de airco. Binnen zit ik, buiten is het 30 graden. Lunch was weer een warme maaltijd maar heb inmiddels geleerd kleine portie te vragen
Persoonlijke gesprekken vinden plaats op een terras buiten. Lekker warm.
Om half 6 vond ik het genoeg en ging terug. 3 banen vol stilstaande auto's en dan hoor je een ambulance komen maar denk ik tevens, die komt hier nooit door. Wel dus want de ambulance rijdt tegen het verkeer in en je hebt je stuur maar om te gooien en te hopen dat de rest dat ook doet.
Eenmaal thuis Ted gebeld die lekker in het park was. Duurde even voor ze er was want de lift was spontaan stuk. Ik was al boven, arme Ted moest 10 trappen op.
Zij had een lekkere dag gehad met tot haar verrassing een paasmarkt in het park.
We zijn gaan eten bij de Ierse pub die vorig jaar de keuken dicht had, gisteren was de koning vrij maar nu kon het. Het eten viel tegen :)
De ober was zeer attent en van de eigenaresse kregen we kado's (waarschijnlijk omdat we zo aardig waren)
Terug even voor de spijsvertering door het park en nu luisteren wij naar de Koningin. Ted is er klaar voor, laat de 30e maar beginnen.
De kabel voor internet is uitgerold en de NOS laat eenmalig toe dat je vanuit het buitenland meekijkt via je computer.
Ik ga morgen werken dus niet naar de ambassade voor de borrel en bitterballen.
Wel een koningswuppy mee !

  • 30 April 2013 - 12:27

    Tiny Ipema:

    de volgendemaar maar mee.Goedkoop en lekker eten en mooi weer.Samen met Therese.leuk toch?

Tags: warm

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Werkreis naar kantoren in Iasi en Boekarest, Roemenië

Actief sinds 17 April 2012
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 44973

Voorgaande reizen:

25 April 2014 - 11 Mei 2014

Roemenië 2014

26 April 2013 - 12 Mei 2013

Roemenië 2013

13 April 2012 - 29 April 2012

Roemenië 2012

Landen bezocht: