Werken in Boekarest - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van GerdtTherese - WaarBenJij.nu Werken in Boekarest - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van GerdtTherese - WaarBenJij.nu

Werken in Boekarest

06 Mei 2014 | Roemenië, Boekarest

Nadat we in Boekarest waren aangekomen was het appartement makkelijk te vinden. Salvatore wachtte ons al op en hebben ons gesetteld. Boodschappen gedaan en toen we wouden gaan eten werden we letterlijk weer naar binnen geblazen door de regen. Het viel niet een beetje maar als een grote stortdouche recht naar beneden. Langzaam zag je enkele auto's wegzakken in het water maar gelukkig stopte het op tijd.
Door de plassen naar restaurant Joyce waar we keurig een menukaart kregen en later de opmerking dat de keuken gesloten was. Nu hebben wij op die plek vaker problemen dus op naar het restaurant in het park. Gesloten.
Blijkbaar is alles dicht op zondag dus maar naar McDonalds. Gelukkig zagen we echter nog een restaurant die wel open was dus daar lekker gegeten.
De volgende morgen even voor 9 uur was ik op kantoor en trof daar Evdin die zich na een hartelijke ontvangst verontschuldigde dat er verder nog niemand was. Tussen half 10 en 10 kwamen Cosmin, Liviu en Raluca.
Het is een leuk ontspannen kantoor, mooier dan in Iasi. Ik kreeg een cursus koffie zetten want dat doen ze hier 's morgens heel weinig. Zij drinken 's avonds koffie.
Cosmin is nieuw en vindt het doodeng dat ik er ben. Denk dat hij volgende week wel weer iets zegt.
Al kletsend én werkend haalden we de lunch en dat was in mijn geval een simpele salade. Het was ontzettend druk overal. Parkeren, restaurant maar ze verzekerden mij dat dit alleen op maandag was.
Rond 4 uur naar huis gedaan en de ogen even gesloten. Al dat geklets is leuk maar vermoeiend.
De volgende morgen was ik er om 9 uur maar nu was er niemand. Dus maar in de gang op de grond met mijn laptop want de wifi werkte wel.
Beschaamd kwam men later binnen druppelen. Ze zijn niet gewend zo vroeg te beginnen. Vandaag was Christi er ook, hij begon om 10.30 uur.
Vandaag meerdere persoonlijke gesprekken gevoerd en een mini presentatie gemaakt voor morgen. Daarnaast is het me nog gelukt het werk van Karel om zeep te leggen dus het was een productieve dag.
Ted heeft haar boek uit en is naar de Afi Mall gegaan. Dat hield ze niet lang vol en aangezien ze mee terug zou rijden was ik weer op tijd thuis.
Inmiddels is Daphne vertrokken van Eindhoven en die verwachten we om 18:15 op het vliegveld hier.